Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Italská populární erotická série o černé Emanuelle 70. - 80. let / Ve spodním prádle na cestě kolem světa

fenomén / Jan Švábenický / 31. 1. 2014

Série o černé Emanuelle patřila k divácky nejpopulárnějším cyklům italské kinematografie 70. a 80. let – opomineme-li dokumentární mondo a sexy filmy také zaměřené na sexualitu. Italští producenti a distributoři se už od nástupu zvuku zaměřovali na vytváření cyklů a sérií stavících na ústřední postavě. Přítomnost jména hlavního hrdiny v názvech filmů garantovala návštěvnost a také prodej do mezinárodní distribuce – mnohé série vznikaly v několika jazykových verzích. Zatímco v mytologických velkofilmech dominovala jména Maciste nebo Herkules, v dobrodružných snímcích malajský pirát Sandokan a ve westernu all’italiana (western po italsku) Django či Sartana, s erotickými filmy bývá nejčastěji spojována právě černá Emanuelle s Laurou Gemser. Snímky s ní představovaly nový transžánrový model širokého korpusu snímků označovaných jak erotico all’italiana (erotický film po italsku), jejichž produkční boom nastal v druhé polovině 60. let.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #91

Článek vyšel v časopise Cinepur #91, leden 2014.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Vitalij Manskij / Zvýšená hladina morálky v krvi (Kamila Dolotina, profil) • Show! / Rodina ako biznis (Michal Škamla, kritika) • Ten, který měl doma lva / Pavel Hobl (Lukáš Skupa, téma) • Muži, kteří nestoupli v ceně / Příspěvek Ivo Nováka a Jana Moravce ke dvěma liniím nové vlny (Matěj Nytra, téma) • Nymfomanka: část I+II / Kdo je tady šiditel? (Jiří Flígl, kritika) • Ponorná řeka kinematografie / Provokující encyklopedie experimentu (Matěj Nytra, kniha) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Giallo / Italský filmový hybrid


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1089) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)