Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Nad Tatrou sa blysklo, ale búrka neprišla / Nečakaný prierez súčasným slovenským filmom

fenomén / Michal Škamla / 5. 12. 2013

Pod oslavne vyznievajúcim sloganom „Nad Tatrou sa blýska na lepšie časy“ uviedla spoločnosť Artcam do českej distribúcie päticu súčasných „najvýraznejších“ slovenských filmov – hrané Môj pes Killer (r. Mira Fornayová, 2013); Ďakujem, dobre (r. Mátyás Prikler, 2013) a dokumentárne Kauza Cervanová (r. Robert Kirchhoff, 2013); Krehká identita (r. Zuzana Piussi, 2012); Nový život (r. Adam Oľha, 2012). Ako to pri reklamných textoch býva, je aj toto tvrdenie mierne prehnané a zavádzajúce. V prvom rade na Slovensku v roku 2013 vzniklo tak málo filmov, že sa vlastne do definitívnej päťky zmestili takmer všetky. V rade druhom je problematické dešifrovať, ako treba k slovu „najvýraznejší“ v kontexte s vybranými filmami pristupovať. Po zhliadnutí celej kolekcie vychádza najavo, že túto propagačnú formulku možno aplikovať na každý v inom vzťahu.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #90

Článek vyšel v časopise Cinepur #90, prosinec 2013.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Borderlands / Mortality schmortality (Antonín Tesař, videohra) • Traumy z Toronta / Medzinárodný filmový festival v Toronte (Martin Kudláč, report) • Příběh kmotra / Nejhorší je smrt z vyděšení (Jiří Flígl, kritika) • Epizoda ze života sběrače železa / Svědectví z okraje společnosti (Antonín Tesař, kritika) • Ostrov hadů a krys / Kdo přežije ve světě paradoxů (Antonín Tesař, téma) • Grand Theft Auto V / Vypečený čabáty lidi to chálujou brrap! (Aleš Stuchlý, soundtrack) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY fenomén

Mýtus extrémních hororů v současné kinematografii

Blaxploitation jako paralelní kultura / Paradoxy a mnohoznačnosti jedné filmové kategorie

Věčnost, co láká / Karel Gott ve filmu

Jan Němec o scénáři, látce a dramaturgii / Autorský film je nesmysl

Hořící mramor / Pomník Palachovi a normalizace

Loutka musí zůstat loutkou / Jiří Trnka a varianty pojetí filmové loutky

Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese

Maďarský modernistický film 60. let


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Koza / Zakletý kruh bídy

Děti / Bezútěšnost bez deprese

Na hraně zítřka / Tom Cruise ve smyčce

Kandidát / Slovenský žánrový film s trpkou príchuťou

Show! / Rodina ako biznis


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)