Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Midpoint / Na půl cesty z rozvojové kinematografie

glosa / Magdalena Bittnerová / 7. 12. 2011

Vyhlášením cen byl 2. září 2011 zakončen tříměsíční výukový program rozvíjení filmových scénářů MIDPOINT, určený pro středoevropské tvůrce. Reflexi faktického významu akce pro samotné autory přináší Cinepur formou bezprostřední reflexe jedné z účastnic. S vyhlídkami, které má začínající český scenárista, se to má tak, že se sice může uživit na televizním trhu, ale vlastní tvorbu, není-li mainstreamová, prosadí jen stěží. Většinou mu totiž chybějí vazby na produkce, které by byly ochotné do projektu od neznámého autora investovat, a zároveň nemá ani příliš možností, jak své dílo propagovat nebo dál vyvíjet. Může dát scénář na školní festival nebo ho vystavit větší konkurenci v soutěži Filmové nadace RWE & Barrandov Studia, důstojné nástupkyně Ceny Sazky. A může zkusit Českou televizi či jiné stanice. Ale ani ty ho nepodpoří, pokud za ním nestojí silný producent nebo pokud už nemá „jméno“. Působí to trochu jako začarovaný kruh.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #78

Článek vyšel v časopise Cinepur #78, prosinec 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Jak hrozná doba! Jak krásná léta! / Ostalgie jako vzpomínání na normalizaci (Jaroslav Pinkas, téma) • Guy Maddin / Natáčet happyendy je hanebné (Michal Procházka, rozhovor) • Kar-wai Wong / Šťastni spolu (Matěj Nytra, mimo kino) • Ztraceno v kontextu / Kde je film? (Lenka Střeláková, mimo kino) • Zátiší se sifonovou lahví / Fotogenie ostalgického vzpomínání (Blanka Činátlová, téma) • Super 8 / Kritika čistého talentu (Tomáš Stejskal, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Parfém: Příběh vraha / Zamilovaný Grenouille


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (114) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (286) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)