Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Audiovizuální archivy v digitální éře

glosa / Tereza Frodlová / 5. 10. 2011

Přestože se objevuje stále více tzv. born digital filmů, tedy filmů od nichž často neexistuje žádná kopie na filmovém pásu, mnohé filmové archivy v otázce digitalizace stále váhají. Digitalizace kinematografie přitom patří už několik desetiletí k často skloňovaným pojmům. Digitální technologie postupně pronikly do všech oblastí filmového průmyslu a nevyhnuly se jim ani filmové archivy a muzea, z nichž mnohé dnes při práci s filmem možnosti digitálních technologií běžně využívají. Jak však naznačila konference Restaurování a kurátorství filmů v digitální éře, která se uskutečnila v rámci letošního ročníku Letní filmové školy v Uherském Hradišti, změna čeká i ty archivy, které dosud existenci digitálních médií pomíjely, a to nejen v souvislosti s programy digitalizace národního filmového dědictví.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #77

Článek vyšel v časopise Cinepur #77, září 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Zrození planety opic / Opice jsou taky jenom lidi (Antonín Tesař, kritika) • Víme co a víme jak / Současná norská kinematografie a filmový průmysl (Jindřiška Bláhová, téma) • Násilie — peklo — prerod / Nicolas Winding Refn a jeho filmy (Rastislav Steranka, téma) • Současný skandinávský film / Úvod k tématu (Jindřiška Bláhová, téma) • Adam Curtis / Provokovat slapstickovou videoeseji (Lucie Česálková, fenomén) • Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou (Michal Procházka, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Španělský noir i Finchera nabídne Noir Film Festival

Top Gun: Maverick / Mentor, který nedokáže přestat být hrdinou

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Film stokrát jinak / Multiverze v dějinách kinematografie a v archivní praxi


RUBRIKY

anketa (31) / český film (117) / český talent (37) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (114) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (243) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1095) / mimo kino (190) / novinka (817) / pojem (36) / portrét (49) / profil (99) / reflexe (27) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (130) / událost týdne (286) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)