Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Konkurence, nebo spolupráce? / Festivaly vs. distribuce

glosa / Ondřej Šír / 25. 7. 2011

Zatímco počátkem 90. let existovala pouze jediná společnost orientující se na artové filmy (jednalo se o skupinu Gama fungující v rámci zprivatizovaného Lucernafilmu), koncem devadesátých let začalo půjčoven orientujících se na tento druh filmů přibývat. Jen málokterá společnost si ale vybudovala natolik dominantní pozici, aby obstála bez vážnějších existenčních problémů déle než dva roky. Jednou z tradičních artových společností je dnes Asociace českých filmových klubů, jejíž programovou základnu tvoří Projekt 100, přehlídka filmů, která se zrodila ve víru festivalového dění a v průběhu své existence si získala řadu příznivců. Jde to ale i dnes tak jednoduše? Jaké jsou možnosti spolupráce mezi festivaly a artovými distributory v době digitalizace, která mnohá kina nutí být spíše filiálkou velkých multiplexů než svatostánkem filmové kultury?

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #76

Článek vyšel v časopise Cinepur #76, červenec 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Cannes 2011 / We are doing a serious job with serious people (Jakub Felcman, report) • Strom života / Čirý úžas z vesmíru (Otto Bohuš, kritika) • Nominován na Zlatou palmu (Jaromír Blažejovský, glosa) • Něco jako tablo / 10 let časopisu Adély H. po 10 letech (Zdeněk Holý, ) • Kodži Wakamacu a cesty nazpět / Sadomasochismus, politika nihilismu a hledání ráje (Michal Procházka, zoom) • Wallace & Gromit (Kamila Boháčková, mimo kino) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #145

#145

únor 2023



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY glosa

KVIFF: Všechno, co jste kdy chtěli vědět o sexu, ale báli se to natočit

Cannes: Západ, Východ i Asie by potřebovaly vyšetřit

Cannes: Trojúhelník ambicí bývalého vítěze

Cannes: Ženy spoutané korzety a šílenstvím

Rizika pod povrchem / Rok 2017 v české filmové distribuci 2

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? I. část

FAMU jako zážitková agentura. A co dál? II. část

Zamést si před vlastním prahem


DALŠÍ Z RUBRIKY

Od všeho trochu moc najednou / Všechno, všude, najednou

Momentální fascinace a králičí nory / Editorial 145

Australská kriminální historie Justina Kurzela

Mezi konceptem a zvnitřněním aneb Jak zdokumentovat masakr

Temným lesem do hlubin / Noirové vraždy v současných severských seriálech

Místo zločinu Česko / Televizní podoby true crime

True Crime / Úvod

True crime / Fascinace zločinem jako součást zábavy


RUBRIKY

anketa (33) / český film (119) / český talent (39) / cinepur choice (33) / editorial (120) / fenomén (83) / festival (117) / flashback (18) / fragment (18) / glosa (244) / kamera-pero (17) / kauza (1) / kniha (133) / kritika (1122) / mimo kino (193) / novinka (825) / pojem (36) / portrét (53) / profil (100) / reflexe (27) / report (150) / rozhovor (187) / scénář (4) / soundtrack (89) / téma (1035) / televize (139) / událost týdne (292) / videohra (84) / web (46) / zoom (174)