Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Obrození italského filmu / Matteo Garrone portrétuje vyprázdněnou společnost

zoom / Michal Procházka / 28. 5. 2011

U nás to nebyl pouze film, ale rovnou kauza v novinách. O snímku Gomora (Gomorra, 2008) se psalo v souvislosti s tím, jak odhaluje mechanismus fungování neapolské mafie a že autora předlohy Roberta Saviana musí policie chránit před mafiánskou vendetou. Fascinace zapovězeným světem zločinu i příběhy černé kroniky ale zastřely to podstatné: režisér Matteo Garrone nevyprávěl pouze o vzdáleném světě zkažené Itálie, ale i o naší zkorumpované společnosti. Je sociálním filmařem, pozorovatelem napájeným z tradice italské kinematografie, který ovšem už postrádá levicovou či sentimentální rétoriku marxistického konfliktu společenských vrstev.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #75

Článek vyšel v časopise Cinepur #75, květen 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Promotéři festivalového roku / Anketa o dramaturgii, roli a potížích českých filmových festivalů (Redakce, téma) • Osmdesát dopisů / Estetická krása plahočení (Zdeněk Holý, kritika) • Otakar Vávra / Čítanka k jubileu (Jaromír Blažejovský, kniha) • Ale holky říkaly, že dobrodružství je jinde / Vzestup, vzestup, pád a nesmělé návraty žánru adventure (Jaroslav Švelch, videohra) • Případ digitalizace / Evropský film v ohrožení (Michal Procházka, kauza) • Otakar Vávra / Nástup (Lukáš Skupa, dvd) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #116

#116

duben 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně

Oheň na moři / Lekce z periferie

Sicario / Žánrový traktát o neuchopitelném zlu

Syn Saulův / Rozostření existence


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (23) / český film (72) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (90) / fenomén (68) / festival (62) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (111) / komiks (10) / kritika (731) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (654) / objev (3) / pojem (36) / portrét (6) / profil (98) / reflexe (24) / report (98) / rozhovor (154) / scénář (4) / soundtrack (37) / téma (848) / televize (89) / tisková zpráva (1) / událost týdne (205) / video (2) / videoart (16) / videohra (54) / web (41) / zoom (150)