Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Obrození italského filmu / Matteo Garrone portrétuje vyprázdněnou společnost

zoom / Michal Procházka / 28. 5. 2011

U nás to nebyl pouze film, ale rovnou kauza v novinách. O snímku Gomora (Gomorra, 2008) se psalo v souvislosti s tím, jak odhaluje mechanismus fungování neapolské mafie a že autora předlohy Roberta Saviana musí policie chránit před mafiánskou vendetou. Fascinace zapovězeným světem zločinu i příběhy černé kroniky ale zastřely to podstatné: režisér Matteo Garrone nevyprávěl pouze o vzdáleném světě zkažené Itálie, ale i o naší zkorumpované společnosti. Je sociálním filmařem, pozorovatelem napájeným z tradice italské kinematografie, který ovšem už postrádá levicovou či sentimentální rétoriku marxistického konfliktu společenských vrstev.

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #75

Článek vyšel v časopise Cinepur #75, květen 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Obrození italského filmu / Matteo Garrone portrétuje vyprázdněnou společnost (Michal Procházka, zoom) • Viera Čákanyová / Postupovat opačně (Kamila Boháčková, český talent) • Iluzivnost na (filmo)gramy / Rozhovor s Michalem Pěchoučkem o výstavě Hodiny v umění (Lucie Česálková, horizont) • Případ digitalizace / Evropský film v ohrožení (Michal Procházka, kauza) • Správci osudu / Romantická paranoia (Tomáš Stejskal, kritika) • Osmdesát dopisů / Estetická krása plahočení (Zdeněk Holý, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #120

#120

prosinec 2018



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY zoom

Srdce bijící zeleně / Tvar vody

Síla boxovat, síla prohrávat / Nejšťastnější den v životě Olliho Mäkiho

Olivier Assayas vs. Cristian Mungiu / Francouzská hladkost vs. rumunská tíha

Vítěz Cannes 2016 / Já, Daniel Blake / Socialismus pro horních deset tisíc

Every Thing Will Be Fine / Něco je špatně

Oheň na moři / Lekce z periferie

Sicario / Žánrový traktát o neuchopitelném zlu

Syn Saulův / Rozostření existence


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nanni Moretti: filmař, který se pokusil rekonstruovat levici

Bude budoucnost českého animovaného filmu růžová nebo černá?

Útok proti dobrému vkusu / Nonkonformní filmy Rubena Östlunda

Kůže, kterou nosím / Almodóvar si hraje sám se sebou

Lidice / České národní stavitelství


RUBRIKY

anketa (23) / český film (78) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (121) / editorial (94) / fenomén (70) / festival (74) / fragment (18) / glosa (211) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (114) / komiks (10) / kritika (767) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (695) / objev (3) / pojem (36) / portrét (9) / profil (102) / reflexe (24) / report (105) / rozhovor (157) / scénář (4) / soundtrack (41) / téma (873) / televize (96) / tisková zpráva (1) / událost týdne (224) / video (2) / videoart (16) / videohra (58) / web (42) / zoom (153)