Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Ray Harryhausen / Zestárneme, ale nikdy nedospějeme

portrét / Kamila Boháčková / 31. 3. 2011

Raymond Frederick Harryhausen se narodil v roce 1920 v Kalifornii a už od dětství ho přitahovali dinosauři a fantasy příběhy. Obdivoval obrazy prehistorických zvířat od Charlese R. Knighta, jehož podoby dinosaurů ovlivnily později jeho vlastní styl loutek. Zásadní inspiraci pro něj však představovaly dva filmy, které viděl v dětství: Ztracený svět (The Lost World) z roku 1925 a King Kong z roku 1933. Ve Ztraceném světě poprvé spatřil "oživlé" dinosaury a v King Kongovi fantastickou příšeru, ohrožující reálný svět. Patrně nejznámější film, na němž se Harryhausen podílel, je Souboj titánů (Clash of the Titans, 1981).

Tento článek není k dispozici online. Můžete si jej přečíst v tištěném čísle Cinepuru.

Cinepur #74

Článek vyšel v časopise Cinepur #74, březen 2011.

V tomto čísle mimo jiné najdete... Nehanební bastardi nehanebnou obrodou? / Vtedy v nacistami okupovanom Francúzsku... okom Quentina Tarantina (Jozef Mergeš, téma) • Umazal jsem si bílý ocásek / aneb Emblémy Sherlocka Holmese (Blanka Činátlová, fenomén) • Černá labuť / Rekviem za tělesnost (Antonín Tesař, kritika) • Český systém kinematografie / Filmaři závislí na dávkách (Michal Procházka, glosa) • Editorial č.74 / Konec jako gesto, nutnost i naděje (Aleš Stuchlý, editorial) • Věrná kopie / Neděle v Marienbadu (Jan Kolář, kritika) • a další.

Obsah čísla / Koupit

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY portrét

Lucifer Valentine - V útrobách vomit gore

Komplikovaný vztah Kennetha Branagha a ideálu autorství

Takaši Miike / Autor bez domova

Filmy Hirokazu Koreedy / Mezi Ozuem a dokumentem

Andrea Arnold / Anatomie ztráty

Quentin Tarantino, Nespoutaný Django a italský western

Wes Anderson / Melancholik v hračkářství

Optikou nihilisty / Obrazy těla a mysli ve filmech Gaspara Noého


DALŠÍ Z RUBRIKY

KVIFF: Co letos vidět ve Varech? 5 tipů Cinepuru

Hrát si s prázdným prostorem / Rozhovor s animátorem Michaëlem Dudokem de Wit

Ostrůvek náročného dokumentárního kina / Visions du Réel 2022

Editorial 141

Trojúhelník smutku: Na rozbouřených vlnách satiry

Osamění nelze utéct? / 75. festival v Cannes

Dům je černý: Radikální poezie ošklivosti

Michaël Dudok de Wit: Možná zítra a možná nikdy


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Animovaný dokument po česku / Diana Cam Van Nguyen

Prolomit vlny v loutce / Daria Kashcheeva

VJ Kolouch ovlivněný Krtečkem

Mykologická love story / Marie Dvořáková

Být dobrovolným OUTsiderem / OUT


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (105) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1090) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)