Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Téma: Jak rozumět pornografii

téma: Jak rozumět pornografii / Redakce komentáře (18)

Téma: Jak rozumět pornografii

Nabízený seznam článků k tématu filmové pornografie pokrývá velmi širokou škálu produkce, která bývá obvykle nahlížena jako jednolitá, monotónní, stereotypní a ve výsledku nudná. Naším cílem však nebylo tento žánr oslavit či “osvobodit”, natož vytvářet dojem, že bouráme nějaká tabu. Bylo by to když ne zbytečné, tak rozhodně pozérské, neboť pornografie pronikla již dávno do naší každodennosti, a snahou našich článků je pouze nabídnout seriózní, nebulvární a nemoralistický pohled.

Kamil Fila v úvodní studii nabízí několik dobových názorů na pornografii a uvádí jeden ze současných empirických výzkumů, které mění naše zažité představy. Zdeněk Holý v rozhovoru se sexuologem Ivem Procházkou zjišťuje, jak se pou­žívá pornografie v lékařské praxi a zda jsou určité preference v sexuálním životě určeny kulturně, či biologicky. Jindřiška Bláhová se věnuje hollywoodskému dilematu 70. let, zda nenahradit produkci epických velkofilmů výrobou pornofilmů. Lucie Česálková vypracovala formální analýzu náhodně vybraného průměrného pornofilmu. Tento zajímavý experiment dokazuje, že určité metody psaní a myšlení jsou aplikovatelné na libovolný materiál, a že naprosto nezaujatý analytický pohled může v případě pornografie odhalit netušené skutečnosti. Jan Hanzlík se pokusil prozkoumat ekonomickou stránku pornoprůmyslu, jehož hospodářské výsledky jsou často jak nadnášeny, tak bagatelizovány.

Dva další texty se věnují méně známým pornografickým žánrům. Kateřina Lišková popisuje různé varianty “ženské pornografie” (pornografie od žen a pro ženy) jako emancipační proud v rámci “mužského” žánru a Jiří Flígl objevuje svět japonské pornografie, která se v mnohém liší od západní. V závěrečném, mírně provokativním článku uvažuje Ondřej Hauser o nových trendech v internetové pornografii.

Přečteno 11623x

Článek vyšel v časopise Cinepur #51, červen 2007.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
2.8 /39

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

mr.EverReady  (29.6.2007 20:09)

Vážený pane Mbuno,
no proto!
Domácí kino na záchodě sice mám, ale jinak i dost smradu. O nudě jsem už psal, na hajzl je jí škoda.

Mbuna  (28.6.2007 23:33)

EverReady: Ale dyť ty PPPP maj lidi rádi, to žádná a jsou to dobrá kapela, ale jinak ten Satie to nebyl takový filištýn, jak se o něm píše. Ale jak říkala jedna významná režisérka: nudit se můžete doma na záchodě.

mr. EverReady  (28.6.2007 23:24)

Vážený pane Mbuno,
to jsou tedy výhrady, ach jo. Vono je to na pány tudle moc dlouhý, potom zase krátký, tamten vobraz moc červernej a kdyby třeba hráli víc nahlas, tak by to možná bylo líp slyšet, ne?
Satiem se ohánějí jinačejší borci nejmíň takových šedesát let, ale je vidět, že to bude chtít ještě nejmíň dalších padesát.
Publikum je kriterium, některý prostě sere, jiný ne. Z vlastní zkušenosti vím, že je lepší pocit promítat pro pár spřátelených duší, než plnej sál mimoňů. Zvlášť když jde o tak vážnou věc, jakou je mrdání.

Mbuna  (28.6.2007 21:34)

everready: ohanet se Satiem, to jsem slysle uz pred 10ti lety, ubytek publika neni kriterium, stejne jako potlesk
Capek: Novotnemu se netleska, to je potlesk z archivu, myslim, ze ten vecer byl dramaturgicky vyvazeny, zajimavy, na urovni, mam jedine vyhradu k delce pussypower koncertu. Jinak u mne dobry.

mr. EverReady  (28.6.2007 00:49)

Vážený pane Čapku,
Pussy power chtějí:
a)Atentát na kulturu
b)Políček obecnému vkusu
c)Perly sviním
To byste nevěřil, kolik lidí běžně odejde z porno projekcí s ruměncem ve tváři-to snad jen v Praze jsou všichni takový prasata(z osmdesáti diváků odešlo asi jen 5).
Délka(trvání) čehokoli je pro mě moc zajímavý fenomén. Dokážu se celé dny nudit.
Božský pocit. Slyšel jste o festivalu hudby vyjímečných délek či naopak o grind coru?A co Eric Satie a 24 hodinové provedení Vexations? O Warholovi ani nemluvě.

Zdenek Holy  (27.6.2007 15:58)

Ondreji, uz moc nevim o cem se bavime. Ja jsem se proste jen ohradil proti tvrzeni, ze chceme byt frikulin. Proste si nam podsunul intence, ktere jsme nemeli. Doufam, ze takove veci se mohou uvadet na pravou miru, aniz bych ti bral pravo na nazor nebo ti tim upiral tvuj divacky zazitek.

Ondrej Capek  (27.6.2007 14:25)

Zdenku,
To, ze lidi tleskaj na konci je vynikajici kriterium kvality ;-))) Jsem nevedel, ze mate stejny mety jako Novotny na Nove... tomu lidi taky tleskaj.

Nevim, proc hned pouzivas slovo "obvinit". Proste to na me tak pusobilo. K tvemu "...jak se veci maji a jak je to prozaicke..." - takze vlastne to ze se mi ono predstaveni nelibilo, neplene z nejake kvality vystupu, ale z nepochopeni za jakych podminek dilo vznikalo?

Ja nemam problem ani tak s tim, ze se to nekomu libilo, ci nelibilo, jako spis s apriornim odmitnutim jedne (moji) obycejne-divacke reakce ve stylu, ze tomu nerozumim, protoze prece lidi tleskali.

Zdenek Holy  (26.6.2007 22:22)

Ondreji, tys nas predevsim obvinil z toho, ze jsme chteli byt frikulin (aspon jsem si obohatil slovnik). Vysvetlil jsem ti, jak se veci maji a jak je to prozaicke. Tak nevim, jak jsem mohl tve ocekavani svou odpovedi zklamat.
Co se tyce hodnoceni, to jsme prenechali na divacich, coz si byl i ty. Pokud si vydrzel, mozna si vzpomes na docela bourlivy potlesk na konci. Samozrejme mohu pripojit i sve hodnoceni, ale byl bych pro tebe hodnoverny jako clovek podilejici se na organizaci cele veci?

Ondrej Capek  (26.6.2007 16:45)

Zdenku,

OK, napsal jsem, ze jsem byl programem zklamanej a cekal jsem trochu jinou odpoved, nez ze....

1. my jsme vlastne nic poradnyho delat nechteli, prisli za nama
2. kdyz uz za nama prisli tak se teda neco nabalilo.

Mozna ze to kultura byt nemela -- co to tedy bylo? To je trochu pristup na urovni delani Mikulase pro sousedovic deti.

Znam se s lidma co delaji amatersky divadlo, celkem na dobre urovni, ale kdyz jsem jim rekl, ze ne vse se jim ne vsechno pri predstaveni povedlo mozna ze pro tebe prekvapive mi byly schopni rict, jak a proc se jim to nepovedlo, ze o tom vedi a kde si mysli, ze naopak nemam pravdu ja. To chapu jako "delani kultury": totiz vytvareni neceho, co ma nejakou, kdyz ne objektivni, tak alespon diskurzivni ( = objektivne existujici v ramci urciteho typu rozhovoru/diskurzu) kvalitu.

Koneckoncu, kdyz jsem hral v kapele, taky jsem videl objektivni rozdil mezi tim co predvadime a co bysme predvadet chteli.

Ja jen trochu cejtim nesoulad mezi naroky tvymi a tvych kolegu na kritickou praci a kvalitou toho co zastitujete. Nemam nic proti ostre kritice Tydne, ci cehokoliv jineho, pokud se techto meritek dokazete drzet, i kdyz neco vytvarite. Tot vse.

EGOD  (20.6.2007 00:10)

FRÍ+KŮL+IN

Zdenek Holy  (19.6.2007 17:30)

Ondreji, za redakci ti mohu rici jen tolik. Kdysi nas oslovil dramaturg NoDu, zda bychom neudelali s nejakym novym cislem prezentaci Cinepuru. Moc se nam do toho nechtelo, ale s cislem o pornografii jsem si uvedomil, ze se mi pred nedavnem dostaly do rukou unikatni pornofilmy na 8mm materialu, ktere nemely vyuziti. Tak jsem oslovil Martina Jezka, zda by s nimi neco nepodnikl. Pak se spontane program rozrostl. Tolik k tomu, ze jsme se rozhodli udelat zoofilne transexualni vecirek, abychom byli poradne cool. Ostatne, co je to "frikulin"?
A k tomu delat kulturu: nevim, zeptal bych se nekoho z akteru, zda to mela byt kultura. Jsem zvedavy, co ti odpovi ;-)

Ondrej Capek  (18.6.2007 21:37)

Tak jsem byl na pornovecirku Cinepuru a musim rict, ze spise jsem z toho byl smutny - jestlize Aristoteles (tusim) rika, ze celek je vice nez souhrn casti, Cinepuru se povedlo vytvorit pasmo, jehoz nektere casti byly vice nez celek.

Napad promitat najednou a pres barevne filtry osmickove filmy je OK, i kdyz nepuvodni, ale proc to musi byt tak dlouhy! A proc k tomu musi byt zrovna takova hudba?

Za ulet uplne divnym smerem povazuju kulturni vystoupeni s promitanim videa. Opravdu staci pinpongovy stul, kardinal, knez, 2 transky a "divnejsi porno" aby "vznikla kultura"?

A jsem fakt puritan, kdyz reknu, ze zoofilni sceny (i kdyz cernobile) a fousati chlapkove s vaginama by vubec nemeli byt promitani? OK, kdyz se pri tom redakce Cinepuru siti cool & frikulin - proc priste nezkusit rovnou kaviar za zpevu jeptisek?

Oto Horák  (15.6.2007 14:51)

S tím určitým pocitem provinilosti naprosto souhlasím. Jde o to neodbourávat jej jakožto "přebytečný", "nemoderně" skrupulózní, nýbrž pochopit, že je to logická a spravedlivá (a také zlidšťující) daň za podílení se (a zákazník je vždy největší, rozhodující podílník) na něčem, co může (i když samozřejmě mnohdy nemusí!) mít všelijaké nepěkné, smutné pozadí. Právě v zákulisí je prostor pro nebezpečné konání, včetně ponižování (dobrovolně?) zúčastněných aktérů. Toto utajené chování je horší než takové to okázalé filmové ponižování. (Sadomasochistické porno je možné tolerovat v případě, že jde o předem dohodnutou hru s jasnými, pevně dodržovanými pravidly a mantinely - a to v soukromí i před kamerou/foťákem.)
Co se týká těch missek, musím se přiznat, že už jsem nejméně pět let tuto nejapnou podívanou nesledoval. Nevím totiž proč bych se měl dívat na veřejný konkurs na modelky (móda navíc není mé hobby), v kterém všechny adeptky podobně vypadají (tj. mají podobné oblečení, účesy, líčení, postavu - proporce i velikost), podobně mluví, usmívají se a "předvádí". Nemám rád akce, kde všechno, co je jiné, co nějak vybočuje, co se v daném prostředí "nenosí", je předem diskriminováno (krátké a do jisté míry i tmavé vlasy) nebo dokonce vůbec nepřipuštěno (nevysoké dívky). Charakteristické pro dnešní dobu se mi pak jeví, že hlavní protesty proti všemožným soutěžím krásy přicházejí z řad feministek. (Švédská miss prý z důvodů "nedůstojnosti" na poslední chvíli odstoupila ze světového klání, čert ví, proč na to přišla tak pozdě a zda si spíš nespočítala své mizivé šance na úspěch.) Ve své argumentaci mají samozřejmě do velké míry pravdu, ale jde pouze o dílčí aspekt, podmnožinu obecnějších civilizačních problémů, které mají i nebezpečnější symptomy než je šmíra kolem missek (a dokonce i případná hrozba anorexie u teenagerek).
O tom možná ale někdy jindy...

alf:  (14.6.2007 16:17)

Oto Horák a Zdeněk Holý: Abych ten svůj pozitivní náhled na porno trochu víc zamlžil, tak u mě se při sldování porna třeba sváří dva pocity: na jedné straně si uvědomuju, že se ti pornoherci stávají součástí nějakého mechanismu, kterej je ponižuje (i když takový pocit nemusím mít z každého porna). Vyloženě lidi ponižující mi připadají třeba pornofilmy s Rocko Siffredim. Na druhé straně musím říct, že i tyhle pornáče mi přišly vzrušující, zvlášť, když jsme si některé praktiky pak mohli vyzkoušet i v reálu s partnerkou. :) Čili já jako největší zlo nevidím to, že by se porno vnucovalo, že by kazilo vkus, nebo něco takovýho, ale to, že může lidi ponižovat.

Na druhé straně je tohle problém vůbec šoubyznysu, třeba přehlídka Miss je taky ponižující pro ty holky, a pro mě mnohem víc, protože oni jsou vedeny k tomu, že být takto vystaveny, je pro ně vlastně čest. V pornu je to jasně daný, pochybuju, že by to nějací pornoherci dělali z pocitu nějaké cti, porno je otevřeně cynický, což je fajn (předčtěte si třeba rozhovor s Robertem Rosenbergem, mně připadá ten chlápek celkem fajn, připadá mi, že dokáže mluvit bez obalu, přímo; jaký je to rozdíl od sterilních rozhovorů Missek a všech těchhle panáků z šoubyznysu, tihle lidé jsou v zajetí mnohem větší obludnosti, která je utiskuje). Čili, myslím si, že z hlediska divácké percepce funguje při sledování porna určitá provinilost, divák se na jedné straně dívá na něco, co ho vzrušuje, na druhé straně má pocit provinilosti z toho, že se vzrušuje u něčeho, co je pro ty pornoherce ponižující.

Ale nemusí to tak fungovat vždy, existují pornofilmy, zvlášť na portálu freevideo, kdy mám dojem, že si to ti herci fakt dokážou užít, a tyhle se mi líběj nejvíc. :)) Bez nějakého studu to tam předvedou jak to v sexu uměj. Takové filmy mi připadají jak vzrušující, tak hrozně osvobozující, protože se za sex prostě nestyděj. Jen to ještě někdo ukázat v mainstreamovém filmu.

Zdenek Holy  (14.6.2007 12:08)

Taky si myslim, ze na pornografii jsou nejhorsi pruvodni jevy (obchod s bilym masem, zamena fantazie a skutecnosti apod.). Ale myslim, ze ty jsou zcasti vytvareny spolecenskym polostinem, kde se pornografie pohybuje. Narozdil od Alfa (?) o ni nikdo nemluvi verejne, a toto z ni cini pokoutnou zalezitost, ktera se pohybuje v poloilegalite, kdy se neodlisuje, co je skutecnost a co jen fantazie, protoze se to zkratka malo rika. Pornografie je problem a za sebe si myslim, ze jeho reseni je v osobni a spolecenske uprimnosti.
(toto stanovisko nevyjadruje stanovisko casopisu)

Oto Horák  (14.6.2007 08:13)

Díky. Jsem rád, že jste pochopil, že cílem mého příspěvku není "vymítání" porna jakožto nejhoršího zla. V jistých situacích jej může leckdo potřebovat, má být v nějaké formě k dispozici (názoru sexuologů, kteří zdůrazňují jeho lepší, zejména "úlevné" stránky, se příliš nedivím.) Vadí mi pouze, když se porno lidem vnucuje na každém kroku, dělají se z nich "závisláci", když se porno adoruje, když se přehlížejí jeho negativní stránky. Je to jako s jinými tržními mechanismy a produkty: trh nezná míru, funguje (neregulován) ad absurdum. Cpe nám všechno až do přesycení. Existence supermarketů mi nevadí, vadí mi hyzdění české krajiny i historických náměstí (viz spor v Hořicích) těmito stavbami. Vadí mi rozpínavost a bezohlednost většiny řetězců, vadí mi estetická stránka supermarketů, vadí mi nefér fígle uchystané na kupující, vadí mi vykořisťování zaměstnanců. Samotná existence supermarketů (či lépe velkých samoobsluh) mi nevadí, nesnáším mnohé průvodní jevy.
Podobně je tomu s pornem...

alf  (14.6.2007 01:40)

Dík, pěkně jsem si početl. Jste osvěžením Cinepuru. Dokážete psát vtipně. Tohle nové číslo Cinepuru ještě nemám, ale k tématu pornografie snad jen tolik, že ono je to u každýho různý, jde to s věkem, třeba, i zažitými předsudky. Já jsem ještě mladý, já na to freevideo taky čumím, a většinou si ho u něj i vyhoním. A nestydím se za to, dokážu o tom mluvit i před kámošema. Nepřipadá mi to tak zvrhlý, spíš si myslím, že čím je člověk víc fyzicky fit, čím víc o sebe dbá a dokáže se sobě líbit, tím víc si sex dokáže užít. Tohle mi třeba na pornu připadá pozitivní, protože ty pornoherečky i pornoherci o sebe dbaj, je to na nich vidět. Ale, ale jde o to znát i jiný věci, nže jen fyzickou krásu. Sex je úžasná věc a porno v tomhle může bejt inspirací.

Oto Horák  (13.6.2007 17:35)

Poznámka k pornografickému bloku v Cinepuru 51

Většina příspěvků mi připadá informačně obsažná (zvlášť se mi líbí rozbor Lucie Česálkové), méně mne nadchl stereotypní výtvarný komentář Lenky Klodové (ačkoli je v souladu se stereotypností probíraného fenoménu). Značné rozpaky ve mne vyvolal závěrečný článek bloku od Ondřeje Hausera. Autor sice osvědčuje dobrou znalost "nepostradatelného" serveru Freevideo, ale "optimisticky laděný závěr" moc nesvědčí o jeho vlastním tvrzení, že nebude "ani moralizovat, ani bezhlavě adorovat pokleslost".
Hauser například paušálně tvrdí, že pornografie je obecně považována za škodlivou. Pokud občas zachytím názor našich sexuologů (s výjimkou pana Pondělíčka), buď porno chválí jako prospěšné (s mediálním mágem Uzlem v čele) nebo maximálně jej hodnotí neutrálně, jako neškodné (Brzek). Kritika porna zaznívá buď z konzervativních pozic (většinou) nábožensky orientovaných lidí, a ta je už předem odbývána jako bezpředmětná vzhledem k chápání těchto jedinců jako svého druhu "relikvií" (něco na způsob ryby latimérie). Vážněji jsou vnímány výhrady ze strany feministek, ale naštěstí se vyrojily "chápavé" feministky, které jsou přesvědčeny, že jediným důležitým problémem je, zda-li porno zobrazuje sex z mužsky dominantní, "sexistické" pozice či z ženské (ta je automaticky v pořádku, zřejmě proto, že byla dosud "přezírána"). Hauser sice některé výhrady vůči této produkci zmiňuje, ale nerozebírá je (jak by si zasloužily), nýbrž je vzápětí bagatelizuje tím, že by na vyjmenování špatností
pornografie "nevystačily ani kilomatry papíru" (a ty on zjevně nemá k dispozici). Pisatel se dokonce uchyluje k lacinému populistickému argumentu, že politika je (pro něj) "nechutnější" než pissing. Zmíněná sexuální praktika někomu může připadat nechutná, zatímco komusi jinému vzrušující, lákavá (a pokud ano, může ji praktikovat /najde-li spřízněnce/ nebo alespoň se na ni dívat na filmu či internetu). K praktikované politice lze mít tisíc výhrad, avšak na rozdíl od pissingu je nezbytná a život společnosti v dobrém i zlém (a skoro vždy oboje současně) významně ovlivňuje a utváří. (Opuštěné ostrovy pro Robinsony už /bohužel?/ neexistují.) Na rozdíl od Hausera si také nemyslím, že společenské konvence nás ženou do svaté války s pornografií. Myslím si pravý opak: v dnešní liberální společnosti slušivého (jedině správného) euroamerického střihu je společensky "in", tedy konvenční se k pornografii "přiznávat" a považovat ji za naprostou nezbytnost, která patří k sexu podobně jako k jídlu sůl a koření (omluva Kamilu Filovi za přirovnání s jídlem). A existence této "neškodné zábavy" je snad podmínkou samotné demokracie (Lid versus Larry Flynt). Každý kdo je přesvědčen - byť i nevěří na vyřešení zákazy - o převaze negativních (i když nikoli zhoubných a ani nejdůležitějších) aspektů pornografie je považován za pánbíčkáře a/nebo farizeje, který pije víno a káže vodu.
Zaujal mne též Hauserův výpad vůči "špatné pornografii", která pod pojmem "art" obráží festivaly. Jako jeden z příkladů je jmenována Intimita Patrice Chéreaua, což není jen hluboká sonda do situace současných "singlů" a nepovedených manželství, vynikajícím způsobem řemeslně odvedená a obětavě zahraná, ale i (logicky dílčím způsobem) pozoruhodná, "samozřejmě" nasnímaná "pornografie". (Na stránkách csfd je možno si přečíst, že respondenti vesměs považují Intimitu nejen za výborný film, ale i - také pro ženy! - vzrušující podívanou.) V podobném smyslu by se dalo hovořit i o komorním filmu dalšího špičkového režiséra Michaela Winterbottoma 9 písní nebo o snímku Crash Davida Cronenberga, který (v duchu Ballardovy předlohy) odhaluje propojení sexu s technikou a krví. Zbylé Hauserem jmenované filmy se skutečně příliš (nebo vůbec) nepovedly ("feministické" traktáty Catherine Breillatové, homo/bi/sexuální apoteóza promiskuity v stupidním hávu "pohádky" Shortbus, dal by se uvést i pokažený Ken Park a samoúčelně "provokující" Fuck me), ale nestalo se tak kvůli samotným "pornografickým" scénám, nýbrž z důvodu nezvládnutosti či tezovitosti celku.
Rozhodně netoužím po tom, aby se (např. z intelektuálně módních důvodů) explicitní sexuální scény stávaly "nutnou" součástí většiny "uměleckých" (u komerčních to příliš nehrozí) snímků (v 99% z nich jsou zbytečné, překážející), nicméně ze zásady se jich film nemůže zříci (nemůže se zříci zobrazení čehokoli) a přenechat je pouze "pravé" pornografii. V tom zlomku případů jsou podobné scény dílu a jeho celistvému, úplnému vnímání odpovídající, funkční a tudíž prospěšné. Doufejme, že v budoucnu nebudou vyvolávat laciné bulvární skandály, ale povedou k hlubšímu zamyšlení nad různými souvislostmi. (Při návštěvě Kerry Foxové na festivalu v Karlových Varech se ji naši tradičně "taktní" a "invenční" novináři neopomněli zeptat na choulostivé scény v Intimitě. Herečka jim odpověděla se sobě vlastní přirozeností a noblesou... Deborah Ungerová, mající na svědomí podobné scény z filmu Crash, už v podobné situaci tolik neobstála, snažila se svůj podíl zbytečně bagatelizovat a omlouvat. Hlupákům a neotesancům však není co vysvětlovat...) Někteří jedinci budou jistě i napříště erotické scény (a tak by se měly nazývat, pokud ve snímku nejde jen o sex, tj. vlastní pornografii) považovat za "špatnou pornografii", na rozdíl od té "dobré", kterou si můžete otevřít kliknutím na Freevideo.
A někdo třeba nemá rád ani "art" či "porno" holky, nýbrž pouze vdolky (omluva Kamilu Filovi za přirovnání s jídlem), na což má nezadatelné právo. Stejně jako vybrat si mezi těmi s tvarohem a smetanou nebo s marmeládou. (A já mám nejradši vdolky jen tak, bez ničeho.) Dobrou chuť!







POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #113

#113

říjen 2017



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod k tématu 112: České filmové obrození?

Úvod k tématu 110: Okraje kinematografie

Úvod: Film a hudba

Cool televize / Generace X a Y v kontextu proměn televizního vysílání

Vykročit mimo střední proud / Metody alternativní distribuce dokumentárních filmů

Dokumenty na maloměstě / Několik příkladů ze současné praxe jednosálových kin

Jak chutná pendrek s mexickou omáčkou / Co říká nativní reklama o Netflixu a HBO

Jak prodat film? Anketa s filmovými distributory a producenty


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Nicolas W. Refn spustí online platformu s filmy, hudbou a texty

MFDF Ji.hlava

Abrakadabra! Olomoucký festival PAF láká na první jména

Brněnská 16

Ji.hlava uvede rozsáhlou přehlídku tchajwanského dokumentu


RUBRIKY

anketa (22) / český film (68) / český talent (33) / blu-ray (12) / cinepur choice (34) / dvd (119) / editorial (87) / fenomén (67) / festival (54) / fragment (18) / glosa (209) / horizont (29) / hudba (24) / kauza (33) / kniha (109) / komiks (10) / kritika (703) / minikritika (112) / nekrolog (1) / novinka (596) / objev (3) / pojem (36) / portrét (4) / profil (95) / reflexe (24) / report (94) / rozhovor (150) / scénář (4) / soundtrack (34) / téma (831) / televize (83) / tisková zpráva (1) / událost týdne (188) / video (2) / videoart (16) / videohra (51) / web (39) / zoom (148)

Cinepur #51 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #51, červen 2007

Z obsahu tištěného čísla:

Dr.House / Sherlock ve službách medicíny (Jakub Korda, televize)

Pusinky /I/ (Kamil Fila, minikritika)

Po čem žena touží? / Přepisování binarit ve feministické pornografii (Kateřina Lišková, téma)

Jak je důležité mít punctum / Subjektivní klíč k současnému videoartu (Zuzana Štefková, videoart)

Moje porno, tvoje porno, jeho porno... / Estetika, recepce a distribuce internetové pornografie (Ondřej Hauser, téma)

Neslušný americký sen / Americký pornoprůmysl v číslech (Jan Hanzlík, téma)

+ více...