Cinepur / Časopis pro moderní cinefily

Téma: Autobiografičnost ve filmu

téma: Autobiografičnost ve filmu / Helena Bendová komentáře (1)

Téma: Autobiografičnost ve filmu

Oblast autobiografických filmů (tedy mj. filmů deníkových, esejistických, filmových dopisů, autoportrétů i autobiografií v úzkém slova smyslu) je oblastí zvláštně hraniční – mnoho z autobiografických filmů přímo či nepřímo tematizuje hranici mezi fikcí a dokumentárností, uměním a životem, soukromým a veřejným, subjektivním a objektivním, záměrným a nezáměrným. Autobiografické snímky díky tomu vyvolávají množství otázek nejen estetických (prostředky vytváření subjektivity ve filmu, specifická pozice autora a diváka atd.), ale též sociálních či psychologických (motivace vedoucí k autobiografické tvorbě, sociální funkce autobiografických děl při konstrukci vlastní identity atd.). V tomto čísle Cinepuru je téma autobiografičnosti zkoumáno v textech věnovaných především konkrétním tvůrcům (Naomi Kawase, Jean Eustache, Akira Kurosawa, Vít Pancíř) a filmům (Tarnation, Jsem sexuální maniak), které jsou uvozeny obecnějším článkem shrnujícím základní rysy a historické proměny autobiografické tvorby.

Přečteno 13016x

Článek vyšel v časopise Cinepur #50, únor 2007.

Sdílejte na Facebook.com

Vytisknout článek

Ohodnoťte článek

Aktuální hodnocení článku
1 /4

Hodnocení na škále 0-5, vyšší číslo představuje lepší skóre.


komentáře

    přepište kód:

ron.silliman@verizon.net   (12.6.2007 14:29)

nah pizdetc

POSLEDNÍ ČÍSLO

Cinepur #141

#141

květen 2022



DALŠÍ ČLÁNKY


DALŠÍ Z RUBRIKY téma

Úvod do Wese Andersona

Současná česká animace po velkém nadechnutí

Úvod k tématu: Film a ekologie

Úvod k tématu: Česká detektivka

Z bodu nula na západ od Bukurešti / Vznik a vývoj rumunské nové vlny

Úvod k tématu: David Fincher

Úvod k tématu: Fantasy

Úvod k tématu: Debut


POSLEDNÍ ČLÁNKY AUTORA

Steven Soderbergh / Experimentující samouk v Hollywoodu

Skici teorií her / Od procesu civilizace k elektronickým fikčním světům

Ukradené obrazy / Exkurz k teoretickým počátkům genderového zkoumání filmu

Editorial č.60 / Hranice interpretace

Neostré hranice filmového herectví / Obecné vymezení a jejich meze


RUBRIKY

anketa (31) / český film (116) / český talent (36) / cinepur choice (33) / editorial (116) / fenomén (83) / festival (104) / flashback (14) / fragment (18) / glosa (242) / kamera-pero (13) / kauza (1) / kniha (131) / kritika (1088) / mimo kino (190) / novinka (814) / pojem (36) / portrét (49) / profil (98) / reflexe (26) / report (146) / rozhovor (183) / scénář (4) / soundtrack (85) / téma (1013) / televize (128) / událost týdne (284) / videohra (81) / web (44) / zoom (171)

Cinepur #50 Tento článek vyšel v časopise Cinepur #50, únor 2007

Z obsahu tištěného čísla:

J.-L.Godard: Příběhy filmu / Útrpné osudy jednoho vydavatelského projektu (Mária Ferenčuhová, kniha)

Kino samotné / Autobiografičnost v díle Jeana Eustache (Jakub Arpel, téma)

Editorial na oslavu (Helena Bendová, editorial)

Spalovač mrtvol a černý humor (Zdeněk Hudec, zoom)

Rocky Balboa / Důkaz fanouškům a sobě samému (Kamil Fila, kritika)

Goyovi přízraky / Spánek géniů plodí průměrnost (Helena Zikmundová, kritika)

+ více...